Bon Nadal des de l’Iran

Ara farà dos dies que vam arribar a Teheran, capital de l’Iran, que amb una població de 8 milions d’habitants és una de les ciutats més depenents del cotxe del món. De fet, tot està pensat pel cotxe (i amb cotxe hem d’anar a arreu). La ciutat és creuada per un munt de, diguem-li autovies, que formen una extensa teranyina al voltant de tota l’àrea metropilitana. A més, que hi circulin tants vehices, i sumat a la meteorología, fa que hi hagi uns nivells de contaminació altíssims.

Un parell del munt d’autovies de Teheran, vistes des de la Milad Tower

Havent començat pels contres, anem als pros! Doncs si ve la ciutat és lletja, la seva gent és encantadora i el seu menjar boníssim! Al estar viatjant amb la Mina, que és iraniana, el fet de conèixer gent, sopar amb ells i desplaçar-nos pel caós Teheraní, ha estat bufar i fer ampolles, I se’ns dubte ha facilitat molt les coses en aquests dos primers dies. I a tot això…

Què hem fet des que vam sortir de Barcelona? 🙂

(NOTA: Passré molt de puntetes per tot arreu, doncs el temps per esriure és molt limitat i són moltes les coses)

Tot va començar amb una escala de set hores a Istambul, on l’exploading kittens, el jungle speed i jocs de mímica ens van convertir amb els pallassos de l’aeroport, al mateix temps que van fer passar les hores volant.

Arribats a Teheran,  3/4 d’hora de taxi fins casa la Mina, on vam anar de cap al llit mentre vèiem sortir el sol (quasi eren les sis del matí). L’endemà (o unes hores més tard, segons com es miri) vam anar a fer una visita als avis de la Mina. Una gent encantadora que va estar ancantada de veure’ns. D’aqui, ens en vam anar a trobar amb dos nois que ens acompanyaràn durant tot el viatge, l’Omid i el Farhang, amb ells vam anar fins al Tabiat Bridge, menjar Tajin (una mena de pastís d’arròs farcit de carn o vegetals), i anar a un bar a fumar Xixa (Acompanyada de tè i pastetes dolces).

Posta de sol des de Tabiat bridge

Tachin

I acabada la xixa, vam seguir amb la ruta gastronòmica cap a ca la tieta de la Mina. On ens esperava una gentada i una quantitat de teca brutal i boníssima!

La cosa va de jalar, així que l’endemà ens en vam anar a fer un esmorzar típic a Darband, un barri del nord de Teheran, tocant a la muntanya. Vam esmorzar a dins una mena de cabana de plàstic, sobre una catifa i al cantó d’un fogonet de gas que escalfava l’ambient. En acabat vam anar a visitar els Palaus del Shah, dels que ens va costar una caminada de les grosses trobar-ne l’entrada.

Després de la visita, dinar ràpid i volta per un dels bazars de la ciutat, que no el més important, aquest ens el reservem per a la tornada. D’aquí vam fer cap, en un taxi cap a la Milad Tower, la torre de comunicacions més alta del país i una de els més altes del món. Com us dèia, per arribar-hi, vam agafar un taxi. Però ho vam fer amb una aplicació rotllo uber però  a la iraniana (snapp), pel que ens va reccollir un cotxe no massa més gran que un clio on ens vam encabir sis persones (és legal). Això sí anar tanta gent apretada en un cotxe tant petit va provocar que se m’adormís una cama i em poses a fer coses rares dins eel cotxe per mirar de despertar-la.. xD

Després de visitar la torre, era hora de tornar a casa, on ens haviem de trobar amb la Mina, que ens havia preparat una sorpresa. Al entrar er la porta ens vam troobar a divuit persones(els cosins joves d’ella) cridant -Bon Nadal!- Amb ells vam fer sopar de Nadal, vam cagar el tió, i sorprenentment en un país on està prohibit, vam compartiir cerveses, pernil i fuet!

3 Responses to “ Bon Nadal des de l’Iran ”

1. Jupiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Pase-lo be.
    Abraçades-

2. Neus Salarich

Jolin nen com t’ho montes. A veure si t’engreixen una mica aquests iranians.
    Per contre avui et perderàs l’esmorzar , ja que és el meu últim dia en aquesta casa.
    Records

3. josep su ilustrisima

uauuuu que emocionant , com m’agradaria noi. esta amb valtros. com porteu l’angles , doncs us comuniqueu aixi o la Mina hels ha ensenyat catala a tots….?
    Be, ja ens ho aniras explicant es molt emocionant tot el que ens poses