Cienfuegos i Trinidad

For English version scroll down

L’endemà de la gran excursió, en tocava una altra de ben diferent. Fer quasi sis hores de taxi compartit fins arribar a Cienfuegos! Durant el trajecte, vam fer un canvi de cotxe (i conductor), i un canvi de conductor en el segon cotxe perquè el conductor que ens havia de portar es quedava a mig camí per a mirar un cotxe nou que es volia comprar (entenguis nou, com de 4a mà). Però tot va bé si acaba bé, i vam arribar a Cienfuegos!

cienfuegos

El centre de Cienfuegos, a diferència de l’Habana, ja no està tant aturat en el temps, els edificis es veuen arreglats, és una ciutat neta, amb un molt bon ambient, i fins i tot sembla que els supermercats tenen alguna cosa més de “gènero” que als altres llocs on havíem estat. És una ciutat petita, que aviat està vista però en la que si vols, també t’hi pots retirar molts més dies. No va ser el nostre cas ja que hi vam passar només 24 hores. L’endemà al migdia sortíem cap a Trinidad amb el Viazul.

A Cuba, hi ha dos tipus d’autocars. Els autocars per turistes i els de locals. Els de turistes són els Viazul, és a dir els que agafem nosaltres(de moment). Són més còmodes que els de nacionals, però també molt més cars (tot i que per regla general més barats que el taxis compartits). En principi nosaltres, com a turistes, no hauríem de poder pujar als autobusos nacionals, però, si més no, ho intentarem 😛 De fet, en trajectes curts ja n’hem agafat =P. (Més avall us ho expliquem*)

img_20161102_143954-custom

Arribats a Trinidad, ja ens hi esperava en Juan Carlos, un culé cubà com no n’hi han que ens va tractar a cos de rei tots els dies que vam estar allotjats a casa seva i on ens sservia plats com els de sota. De fet, del bé que estàvem hem estat a Trinidad (de fet erem a Casilda, a 10 min de Trinidad en carro de cavalls*) una nit més del compte.

img_20161102_1944182-custom

Trinidad de Cuba és una ciutat antiga, amb els carrers adoquinats amb pedres i amb unes nits plenes de vida, música i bon ambient. Entre les escales de la casa de la música, la casa trova, el canchanchara i algun local més, hem passat les nits més animades des que hem arribat. Entre les magnífiques nits passades allà, la primera va ser molt divertida. Vam sortir amb un alemany (en Joaquin, molt bon paio) que també estava allotjat a la casa.  Va coincidir que la primera nit a Trinidad es feia, aprofitant el Halloween, un concurs de disfresses. Va guanyar la noia amb la disfressa de malefica. Tothom es feia fotos amb ella, pel que vam decidir no ser menys i fer-nos-ne una nosaltres també. Va ser curiós, en sentir-li una veu més greu que la nostra, descobrir que no era tant “ella” com ens pensàvem.

casa-musica

Casilda, el lloc on erem, és a 30 min en bici de Playa Ancón, i d’altres petites platgetes que no tenen res a envejar a la seva famosa veïna. La majoria de dies, abans de la posta de sol, hi hem estat fent snorkel perseguint munions de peixos.

peixos

*Estant Casilda a 5km de Trinidad, calia utilitzar algun transport fins el poble. Si ve de nit només teníem opcions de Taxis, de dia hem fet de locals i agafat carros de cavalls a preus realment baixos (això sí! Batallant per a que ens cobressin el mateix que a un local (20 cèntims d’euro) cosa que desgraciadament no sempre hem aconseguit). Ah! I També hem agafat un bus de línia regular, a ni més ni menys que dos cèntims d’euro.

valle-ingenios

Per últim, aquests dies també hem gaudit de les fantàstiques vistes del Valle de los Ingenios, i un bany sota la cascada el Cubano, entre tants més.

Estem acabant d’escriure això direcció Camagüey, a l’autocar. Us seguirem explicat d’aquí uns dies! Una abraçada!

Viazul de Trinidad a Camagüey, 4 de novembre de 2016

Hi international friends!

The day after the hiking, we had a completely different journey. We had to spend almost six hours in a shared taxi from Viñales to Cienfuegos! During the journey, we changed the car (and the driver) after 200km and we changed again the driver (not the car this time) because he was going to buy a new car (new means fourth hand or more). However, we arrived to Cienfuegos safe!

cienfuegos

Cienfuegos old town, compared with Havana, isn’t stopped in the time, the buildings look nicer, the city looks clean with really good atmosphere and, it even seems to be more products in supermarkets than other places we have been. It’s a small town which can be seen in one day but also worth to stay longer. In our case, we only spent 24 hours because the next day we had to take the bus to Trinidad by Viazul.

In Cuba there are two kind buses, ones for tourists and others for local people. The tourist ones are called Viazul, the ones we have to take (at the moment). They are more comfortable than the national buses but they are also way more expensive (however, they are cheaper than shared taxis). As a main rule, we are not allowed to take national buses due to we are tourists, but we will try it anyway 😛 In fact, in a short trip we took one =P . (We will explain it below*)

img_20161102_143954-custom

Once in Trinidad, Juan Carlos was waiting for us, the best Cuban fanatic Culé who treated us like kings during all days we were hosted at his place whith meals like the one in the picture bellow. Actually, we were that comfortable in Trinidad (well, we were in Casilda, 10 minutes from Trinidad by horse car *) that we decided to stay one more night.

img_20161102_1944182-custom

Trinidad of Cuba is an old city, with stone streets and with a great nightlife, music and good mood. Being in casa de la musica, la casa la trova, la canchanchara and some other place, we spent the best nights since we arrived to Cuba. Among all the nights we spent there, the first once was particularly funny. We went out with a German guy (Joaquin, a really nice guy) who was also hosted in our house. That night was Halloween and there was a costume competition. The winner was a girl performing “Malefica”. Everyone was taking pictures with her, so we decided to take also one. The curious moment was when we heard her voice and we discovered that she wasn’t that “she” as we thought.

casa-musica

Casilda, where we were hosted, is around 30 min away from Playa Ancón by bike, and from other small beaches that are, at least, as good as the famous Playa Ancón. Most of the days, before the sunset, we did snorkel in those beaches following any kind of color fishes.

peixos

*Casilda was 5 km away from Trinidad so it was necessary some kind of transport until there. At night we could only take Taxis but during the day we could also take horse cars as the locals do, and we did. The price was really low, but fighting every time to get the same price as locals (20 cents of euro), something that unfortunately we didn’t achieve. Oh! And we also took a regular bus that cost us simply 2 cents of euro.

valle-ingenios

These days we also enjoyed wonderful views and landscapes from Valle de los Ingenios and a bath under the waterfall called “el Cubano”, among others.

We are finishing this post on our way to Camagüey, in the bus. We will keep you update in a few days! Big hug to everyone!!

Viazul from Trinidad to Camagüey, 4th November 2016

One Response to “ Cienfuegos i Trinidad ”

1. josep su ilustrisima

hola nois, quina enveja que em feu, no solsament per el que veieu sino per lo ve que us ho paseu. desitjo que pugueu anar-nos explicant moltes mes coses , si us dona el dia clar…..