Darrer dia a Viñales, però quin dia!

For english version scroll down

Dissabte ens vam aixecar més tard del compte i a les nou estàvem menjant un dels extraordinaris esmorzars que ens fan aquí a Cuba; amb un primer a base de fruites, un sandvitx, un suc de fruita acabat d’exprimir, ou i cafè, entre d’altres. Més valia que ens atipéssim perquè dinaríem tard (o soparíem dora, tot depèn del punt de vista =P ).

Amb l’estómac ple, les botes ben calçades, l’aigua a la motxilla i ben blancs de crema solar vam començar a caminar cap a “los acuáticos”, ignorant les advertències dels de la casa que no veien gens clar que hi arribéssim sense guia. Per sort, el mapa guardat al mòbil que estem utilitzant des que hem arribat, és un guia magnífic!

Al passar pel cantó d’un càmping, va sortir un home de dins, oferint-nos, com no, fer-nos de guia fins al lloc, alhora que ens deia que era prohibit que hi anéssim sols i que si ens veien els forestals ens multarien. Vam assegurar-li que si vèiem un cartell de prohibit passar sense guia, el respectaríem, però que fins que no el veiéssim caminaríem lliurement pel parc.

img_20161029_115133-medium

No us direm que va ser cosa fàcil arribar fins els “acuáticos”(dit així perquè la gent que hi viu es cura només amb l’aigua del manantial, suposadament), però després de travessar ponts formats per un sol tronc amb un sol filferro de barana, travessar prats verds i pujar diversos mogotes vam arribar al nostre objectiu, on uns “aquáticos” estaven cuinant un porc a la brasa. Després d’una estona xerrant, ens van comentar que seguint amunt una estona més (el mapa en aquest moment ja no marcava cap camí) les vistes eren més boniques, els vam fer cas i vam seguir pujant. Quan ja estàvem a punt de donar mitja volta vam veure una casa(el seu resident no hi era en aquell moment) a la llunyania. Ens hi vam apropar i, efectivament, les vistes eren brutals (imatge d’abaix). Sense ningú al voltant vam estar-nos en silenci, palplantats, quasi mitja hora admirant el paisatge, alhora que recuperant-nos de la pujada.

img_20161029_125831-medium

Al baixar, vam tornar a parar a casa dels acuáticos de la pujada, al porc encara li quedaven dos hores de foc i vam acceptar la llimonada que ens proposaven (amb aigua del manantial! Que ja us explicarem si cura o fa venir diarrea! xD ). Acabada la llimonada vam seguir cap avall, fins que de sobte, diluvi universal al canto. Per sort ens vam poder aixoplugar en un porxo amb vistes privilegiades a la vall, des d’on vam estar veient com plovia durant prop duna hora.

pano_20161029_142223-medium

Passada la pluja vam seguir endavant, volíem arribar a un restaurant de just l’altre cantó de la vall, des d’on es veia l’altra cara del gran mogote que teníem davant. Però primer, havíem de passar el pont (sí, sí el del tronc amb el filferro!) amb el tronc moll, i les botes plenes de fang. Malgrat anar de canto d’un duro de fotre’ns de cap al riu, vam arribar al restaurant prou secs i amb la gana ben oberta.

img_20161029_183447-medium

El menjar va ser quasi tant brutal com les vistes del valle. Només quedava una petita cosa, el restaurant estava lluny del poble, i feia molta mandra tornar a peu (entre d’altres perquè se’ns hagués fet fosc). Una parella d’alemanys que sopaven a la taula del cantó, i que casualment havíem conegut el dia anterior, van ser la nostra salvació. Venien amb cotxe de lloguer i ens van portar fins a Viñales sense fer-nos pagar res! Un dia rodó! 🙂

Demà mirarem d’explicar-vo Cienfuegos i Trinidad. 🙂

Hi international friends!

After a super complete breakfast made of fruit, sandwich, handmade juice, coffee and eggs we started an amazing Saturday. We better should eat a lot in the morning because we would have lunch late (or an early dinner, it depends how you look at it =P ).

Once full, with boots on, two bottles of water and painted with solar cream, we started to walk mood “los acuáticos” (a valley in Viñales), ignoring everyone who tried to convince us to get a guide. Luckily, the map we have on our phone is a perfect guide!

When we walked next to a camping, a man came offering himself as a guide (of course!), while he was trying to convince us that it was forbidden to walk alone in the Valley and that the police would put us a fine. We assured him that, in case we saw a sign not allowing us to continue, we would respect it, but until then, we would continue walking freely.

img_20161029_115133-medium

We won’t say it was easy to reach “los acuáticos” (it has that name because the community that lives there cure themselves only with water from springs from the mountain, or that’s what they say), but after crossing unstable bridges (as you can see in the picture), walk through green fields and walk up some “mogotes” (the name of the mountains) we reached our objective, where some locals were grilling a whole pork. After a while talking with the locals, they told us that following the path up the mountain (that path didn’t appear on our map) the views were even better so, we kept walking. When we were about to turn around and leave, we saw a small house far away. We reached the house (the owner wasn’t home) and yes, the views were simply amazing (picture below). Completely alone, we stood there, enjoying the views for more than half an hour without even saying a word, while at the same time we were recovering from the walk.

img_20161029_125831-medium

Going down, we stopped in the same house we did before, the pork needed a couple of hours more and we accepted lemonade from the locals (with water from the springs! Next post we will explain if it really cures you or provokes diarrhea! xD ). Once the lemonade was drunk we followed our way until, suddenly, it started to rain heavily. Luckily we could stay under a roof, in a small inhabited house, with great views of the valley, where we had to wait almost an hour.

pano_20161029_142223-medium

When the rain stopped we continued. We wanted to arrive to a restaurant just on the other side of the valley, from where we could see the valley from another perspective. But first, we had to cross the bridge (yes, the tree bridge with wire you saw on the picture above) with the tree wet and our boots full of mud. Even though we almost fall into the river, we arrived to the restaurant alive, “dry” and starving.

MOJITO DESPRES DE SOPAR

The food was almost as good as the views of the valley. There was only a small detail, the restaurant was far from our town and we were soooo lazy to walk 5km more until there (also because it would be dark). A German couple was having dinner next to us, and fortunately we met them the day before. They were our salvation because they came by car (they rented a car in Havana) and they gave us a ride until Viñales for free! It was a perfect day! 🙂img_20161029_183447-medium

One Response to “ Darrer dia a Viñales, però quin dia! ”