En ruta per Taiwan [part 1]

Doncs res, aprofitant que estaré mínim tres hores en aquest autobús torno a escriure que se m’acomulen els temes;

Han estat uns dies de molts quilòmetres, no només en cotxe i moto sinó a peu.  Us havia dit que he estat portant una scooter per Taipei?  Un dels amics que m’acull en tenia una llogada (els busos ue van fins la urbanitzacó on vivim passen cada bastant i tfan molta volta), i una amiga Taiwanesa ens n’ha deixat una altra, així que he hagut de fer un curs accelerat  per aprendre a moure’m pel caos de Taipei amb moto 🙂

Però la moto ja esta aparcada, així que passem a les excursions d’aquests dies, i els “percances” adjunts:

Yangmingshan National Park: Termalisme i la cobra de metre i mig.

Vam agafar les scooters per entrar al parc natral de Yangmingshan, entre d’altres, molt conegut  per les seves aigües termals. Vam decidir que fariem una ruta que ens havien recomanat. Es tractava del camí japonès del sofre, una caminada d’uns 10-12km amb vistes impactants i que acaba en un ru termal, on com no, et pots banyar, tot i que per seguretat estigui prohibit. La única pega; el camí estava barrat a el pas per unes eslllavissades que hi van haver. Però estàvem avisats, així que vam seguir igualment, tot i exposar-nos a una multa de 6.000TWD segons dèia el cartell.

Algunes de les vistes del camí
I algunes d’altres..

Tot era preciós fins que de cop i volta i cap al final del camí el noi que anava davant va fotre un crit -Ahhh! WTF!- Hi havia una serp de metre i mig prenent el sol al mig del camí. Vam agafar una canya de bambú d’uns 4-5 metres per intentar espantarla, però en tocarla, va aixecar el coll mentre també se li aixamplava la cara mostrant un color grog  que no augurava res de bò, per a deixar-nos anar un desafiant -Zszsshh!-. Vam probar amb la canya, tirant-li pedres al cantó, fent soroll, però no es movia.. quan estavem a punt de fer marxa enrere, però, va decidir marxar per si sola. Per corbata! Al arribar a casa va tocar preguntar a google quines serps hi han a Taiwan i vam descobrir, que la nostre amiga era una Cobra Xinesa, poc usual de veure pero ves per on…

Se que a la imatge no n’hi ha per tant. Però reiteeo; de corbata

Però tot va bé si acaba bé, i en aquesta excursió va acabar de la millor maneera possible, amb un relaxant bany al riu termal! De fet eren dos rius que s’ajuntaven, un termal i un de fred, de manera que et podies anar  moven fins a trobar la temperatura ideal. Com a la dutxa, però caminant! 🙂
La pega va ser que vam perdre l’últim bus que ens duia on teniem les scooters, així que va tocar agafar-n un alte fins a Taipei, i d’aquí un Taxi(molt barat, per cert!) per anar a recollir les motos.

Bany al riu termal1
Bany al riu termal

Caminata pel beishi stream old trail, pingling county

L’endemà de Yangmingshan haviem quedat a través del web meetup amb una gent que anava a fer una excursió anomenada beishi stream old trail, a la vora de Yilan , a l’est. Es tractava de fer una O de 14 km pujant unes muntanyetes i baixant pel cantó del riu. Tret del paisatge. Res detacable.

Foto de grup! 🙂

Bé, sí! Només és una cosa. L’intressantissima història d’alguna de la gent amb qui vam coincidir. Un jubilat alemanny que porta 40 anys visquent a Taiwan, el jove CEO d’una startup tecnològica amb els treballadors despedigats arreu del món, que  va deixar amèrica i va venir aqui buscant “l’equilibri”, entre molts d’altres.

Demà penjo la segona part, que torno a tenir estona de bus! =P