En ruta per Taiwan [part 2]

El darrer post s’estava fent molt llarg, així que aquí ve la segona part de les excursions d’aquests dies, i els “percances” adjunts:

Al acabar la darrera excursió, a la vora d’Yilan ens vam quedar allà a dormir. De fet no vam dormir ben bé a Yilan sinó a Luodong, el poble del cantó des d’on vam llogar un cotxe l’endemà per visitar la costa est de Taiwan i el Parc Natural Taroko durant dos dies.

Taroko National Park: Atrapats al parc natural

Un dels parcs naturals més importants de Taiwan és se’ns dubte el “Taroko National Park”. Potser el més interessant de Taroko ha estat veure l’increïble canyó d’aigua que travessa el parc. juntament amb rius amb gorges bestials  i un munt de cascades. En general, paisatges impressionants, acompanyats de diversos temples.

Taroko Gorge

Ara, si mai aneu a Taroko,  heu de saber una cosa. Tanquen a les sis. I tanquen a le sis vol dir que barren totes les carreteres d’entrada i sortida del parc a les sis. I a que no endevineu a quina hora vam decidir deixar Taroko i anar cap a l’alberg que haviem reservat a Hualian? exacte a quarts de vuit! En veure’ns atrapats allà dins vam decidir provar sort a l’hotel del parc, però era impagable. Ja em veia dormint al cotxe quan ens van explicar que hi havia una mena d’alberg parroquial que era més barat. Vam anar-hi de pet!

L’endemà al matí vam  anar a la vall del mukumugi, travessada per un riu amb gorges espectaculars. És un espai protegit de manera que per accedir-hi vam haver d’anar a la policia a demanar un permís d’accés al parc. Amb això aconsegueixen limitar el nombre de visitants, de manera que i els permisos s’acaben i va tocar fer-hi cap de bon matí.

Mukumugi

Costa Est de Taiwan:

El que és la costa, la vam veure a través de la carretera que la voreja. Esta formada per grans penyssegats, amb alguna cala de tant en tant. Vam fer una parada a unes “cold springs”. Són aigües termals, amb totes les seves propietats, però fredes.

Costa Est

Pel que fa a les ciutats, totes tenen una retirada; sense massa planejament urbanístic  amb moltes scooters, amb “night markets”, i tot de tendes de menjar, verdura, i mil coses més.

Va ser molt curiós a Hualien quan vam parar el cotxe per anar a comprar una cosa i just en aquell moment passava un home amb una mèna de túnica arrossegant una creu. Com que era setmana santa vaig penar que fos qui fos era un flipetins, perquè el paio anava sol. L’home va veure que esperava dins el cotxe amb a finestra baixada, així que em va donar un pamflet ple de mares de déu i lletres en xinès i va aprofitar per preguntar-me d’on era. Al dir-li que de Barcelona em va deixar anar un -Qué me dices!?- Es veu que era de Valladolid i residia a Taiwan, i per setmana santa feia procesió arrossegant una creu per diferents ciutats de l’illa. Molt curiós.

Costa oest  i centre de Taiwan:

La costa oest és la més poblada, totes les grans ciutats estan en aquest cantó de l’illa. Un amic de l’amiga taiwanesa, en Derek, ens va convidar a casa la seva família al comptat de Changhua. Realment els Taiwanesos són molt acolllidors i molt bona gent. T’acullen encantats, et donen el bo i millor, molt macos, francament.

Night Market a Taichung

Amb aquesta petita escapada a l’oest vaig poder veure Taichung, una ciutat bastant moderna amb grans espais verds i molta vida. A cada parc hi havia música en directe. També Vam visitar Lukang, que és una ciutat hitòrica, de les més antigues de Taiwan. De fet, el temple més antic està aquí.

Però per sobre de tot, hem menjat pels descosits. En Derek es va proposar fer-nos provar el màxim de plats possibles, així que vam fer un circuit gastronòmic a l’hora d’esmorzar. Vam menjar pllats de 7 restaurants diferents! Tot molt bo, però al final tanta teca sortia per les orelles.. 😛

IMG_20160403_091512-COLLAGE
No és conya; tot això per esmorzar! =P

Doncs res, deixo d’escriure que és hora d’anar tancant la maleta, que hem quedat amb una colla per fer l’últim sopar, i després em toca agafar l’avió.